Andas!!

Äntligen kan jag andas ut för idag.. Nu är tvättstugan avklarad för den här veckan, jag har bakat pepparkakscheescake till i morgon när mina kära klasskamrater kommer på julmys och jag tror att jag klarat av en av veckans skoluppgifter.. Har dessutom stekt otroligt goda raggmunkar(kanske inte den bästa maten för en viktväktare men men) och vikt och lagt in tvätt och ja, listan kan visst göras lång.. Nu sitter jag framför datorn en stund och ska varva ner innan jag ska hoppa i bingen..

Söndagen var härlig.. Julfixade lite på förmiddagen, plockade iordning på Moas rum, det såg förskräckligt ut.. Hon e inte särskilt duktig på att städa, fixade lunch, åt och åkte till stan.. Kollade på Toy´s R us på lite julklappar och barnen var extas bland alla leksaker. Blir inte svårt alls att köpa julklappar till dem, de blir glada för allt.. Vidare till Maxihuset där det inhandlades en ny klänning till brudarna i familjen. Det var A som behövde tröjor men alla hittade något utom A! Jag hade sett en fin svart klänning på Lindex.se och hittade den snabbt i affären men det fanns inte large så jag blev så ledsen, tänkte att jag kan ju prova Medium och trot eller ej jag kom i den galant. Och det känndes sååå skönt ska ni veta. Syskonen taikon fick oxå en varsin klänning till jul. E valde en lila med svarta strumpbyxor och M fick en svart likadan men röda strumpbyxor.. Så fina vi blir när tomten kommer!
Sen bar det av till Söderköping och farmors nya lägenhet. Vi fikade och myste och åt A´s goda saffransbullar från baket dan innan!! Hem och byte snabbt om för ett pass med Tina i gympahallen.. Vi svettades och hade oss men gud så skönt det är efteråt. Man känner sig så nöjd..

Nu e det dags för sängen..

Sov gott på Er! och tack för att så många läser varje dag!!

Kramis!!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0