Lugn natt!!

Som tur var har alla sovit gott inatt (ja inte jag kanske men men). Moa har hostat men ytterst lite. Men kl halv två i natt vaknade hon och skulle se på Dora på tv. Jag förklarade att det var natt och att Dora sov. La tillbax henne i sängen och gick på toa. När jag kom in i sovrummet ligger Moa där.. Vill fortfarande se på Dora. Jag bär in henne igen och säger vänligt men bestämt att nu ligger Moa kvar här för nu ska hon sova.. Hon somnade. Gick in till mig igen ocg där ligger min halvsjuke sambo och snarkar som aldrig förr.. Tar mina grejer och går in i soffan.. Inte jätte skönt men det funkar. Somnar och tycker inte det dröjer alls länge innan A´s klocka ringer. Då vaknar Moa och jag och efter 5 minuter Emilia. Så hela familjen ligger i soffan och ser på Dora och kl är sex.. Snacka om uppe med tuppen..

Nu är vi klara och väntar på att gå med E till dagis. Moa får vara hemma idag och vila upp sig lite efter allt hostande. Den är nästan borta helt men hon har träningsverk i magen och behöver ta det lite lungt. Kl är åtta och vi ska inte vara på dagis förrens nio så nu ser vi på Svamp Bob Fyrkant.. Jätte kul program.. NOT!! Men barnen gillar det, så vad gör man?

A mår inte så bra som sagt. Ont i kroppen, huvudet och tydligen jätte ont i halsen. Bra att han stannar hemma då, nej det går ju inte för han har lovat sin chef att komma för att det var någon annan som behövde vara ledig och någon som skulle till tandläkaren. men att han mår dåligt struntar han i!! Tokiga karl, blir galen på honom..

När M och jag kommer hem sen ska jag prova att tapetsera i E´s nya dockskåp. Behöver fräschas upp. A har målat golven och taket och ytterväggarna och jag tänkte ge mig på väggarna. Min superfina, snälla vän Anna var över igår med en hel del tapet rester som de fått över från deras projekt hemma och jag kan säga att alla är jätte snygga! Ska bli kul att se om jag kan få till det.. Tack snälla Anna!!!!

Nu orkar jag inte skriva mer...

Tack o hej!!

Kommentarer
Tina (syster)

Uppe m tuppen?!? Noel har ett tag gått upp mellan halv fem - fem... o leker o tjoar... O då finns d ju fler små som vaknar... tröööött... Puss

2008-12-09 @ 13:50:04

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0