Emilia!!

Min fina dotter Emilia har namnsdag!! Undra om någon kommer ihåg det! Av mig fick hon en ring och av A en leksakspistol av något slag som han hittat på jobbet men det behöver ju inte hon veta. Egentligen firar vi inte namnsdagar men E tycker om att få lite extra uppmärksamhet och det är klart hon ska få då. Nästa vecka är det Moa som har namnsdag och när det blir den 19:e har jag och E det igen. Den 30 har A namnsdag så man kan säga att denna månad är "vår" månad!

Moa var med mig i skolan idag, hade en viktig lektion i data som jag kände att jag var tvungen att gå på. Frågade redan i torsdags läraren om jag fick det och det gick bra så eftersom hon inte hade feber i morse fick hon hänga med. Hade hon varit dålig hade jag själklart varit hemma. Men nu löste det sig jätte bra! Läraren fixade papper och pennor och de sjöng Pippi låten flera gånger tillsammans och fler i klassen hängde med, så det var riktigt trevligt med en frisk fläkt på fredagen.. Sen tog vi bussen hem och hämtade E på dagis där underbara Ann och Malin som vanligt avslutade veckan med att "shit vilket bra dagis mina barn går på". Vi älskar Junibacken!!

Efter att vi hämtat E stog vi återigen bussen till stan för att möta pappa i huset! För vidare tur med Palle och Hilma och Åsa med fam till Pappa/farfar/svärfar Torbjörn. Men innan vi precis skulle åka på motorvägen sa E att hon skulle kräkas, var helt kritvit i ansiktet och hade ont i magen. Jaha då var det dags för årets magsjuka.. Vi stannade vid vägen och tog lite luft och fixade fram en påse ifall hon skulle kräkas på vägen hem. Vi fick ju tyvärr ställa in resan till Torbjörn. Det tråkiga var ju att när E sovit en stund i bilen på väg hem, var allt som vanligt. E åt vindruvor och sedan mat med stor aptit. Grejen var att vi vågade inte chansa, maginfluensa är inget man chansar med tycker jag. Då håller man sig borta. Som tur var blev det inget kräkas!!

Nu har vi fotbad, tjejerna och A blev så lena som barnstjärtar och äter salta pinnar. 30 st är bara 2 points!!

Nu väntar A med en film efter tjejerna somnat!!

Kramis!!

Kommentarer
Denice

hejhej, asså... det händer mycket mellan mej louice och amanda nu och så är hukda jätte sjuk ska avliva henne om det inte blir bätte inom en kort tid 2/ m m. annars är det bra =).

men ja, hahska in tioll theresa i hejen och det ska juh bli kul,ha det bra och hälska de andra =) kram kram ;)

2008-11-15 @ 13:47:48
Denice

vad bra jag stavar x)

2008-11-16 @ 17:04:37
Maria

Ja stavningen är det inget fel på!! :)

2008-11-16 @ 20:30:01

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0