Jul!

Läste någonstans om någon som längtade efter jul.. Och jag kan bara instämma. Den här tiden från min födelsedag och fram till 1: a advent är ju bara en enda längtan, längtan efter att få plocka fram ljusstakar och stjärnor. Få det där underbara skenet från alla mysiga fönster, finns nog inget mysigare faktiskt. O alla förberedelser som väntar, Anna och jag ska julpyssla med familjerna. Anna hade jätte många bra ideér. Bra grejer som barnen kan ge bort till nära och kära! Och jag älskar ju att baka om någon missat det och göra julgodis. Varje år måste det vara något nytt jag inte ätit/gjort förrut! Och jag har redan gjort en lista. Får dessvärre kanske inte äta allt jag bakar i år. Ohhh vad jag längtar!! En sak som oxå är lite konstig är att det nästan är mysigast INNAN jul, från 1:a advent till julafton, sen kan det vara på något sätt. Då är alla förväntningar över för både stora och små..

Nu hör jag min stora kärlek snarka innefrån sovrummet, kanske ska göra honom sällskap!!

Kram och GoD JuL, lite i förskott!!

 

Kommentarer
Hanna

Får man komma och äta lite julgodis?=) Det var faktiskt gelé och inte lingonsylt, mi tokiga lingonskrutta! Kram kram!

2008-11-13 @ 22:10:18
URL: http:// svansens.blogg.se/
Maria

Klart Hanna att du får smaka, kanske kan skicka några med Postis Per!! Min "man" bär oxå uniform, inte lika sexig som polisens men den är i alla fall blå!! Trevlig helg på dig! Kramis!

2008-11-14 @ 19:54:50

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0