Mycket nu!!

Igår pratade jag med min kära svåger Palle, som trevligt nog bjöd oss på glöggkväll den 5:e dec. de bjuder på skinksmörgås, pepparkakor och vi tar med oss det vi vill dricka, glögg o annat mums.. Det ska bli så trevligt om vi nu kan fixa barnvakt. Och på lördagen efter ska vi hem till oss och ha julbak/julmys. Göra pepparkakor, godis och dricka glögg. Jag älskar den här kommande månaden. har även bokat in julpyssel/julmys med Anna o Fisken med barn.. Anna har hittat en massa fian saker vi ska göra som barnen kan ge bort i julklapp till nära o kära. Kan inte berätta vad eftersom en del nära o kära läser min blogg..

Pappa har även bokat in oss på ett julbord på Rejmyre värdshus eller vad det heter.. Vi ska försöka bli barnfria även då. Vi kom överens om att vi vuxna behövde äta julmat i lugn och ro för en gång skull.. Inte tjata på barnen om att äta, sitta still, inte skirka och annat som hör till.. Utan bara sitta och äta och prata vuxenprat och framför allt äta länge och mycket. Den dagen ska jag givetvis äta med hjärnan men jag kommer unna mig, det kan ni skriva upp..

Idag har vi haft en föreläsning om en kvinna som fått två nya lungor.. Hon hade en dödlig sjukdom som enbart kunde botas med nya lungor och precis när hon var som sämst så ringde de och hon fick åka i ilfart till Lund..

Nu väntar en datalektion med Hasse/Nasse!

Kram

Kommentarer
Madde

Hej Maria! Vilken trevlig blogg du har! Gu, vad jag är irreterad att jag missade kvinnan med de transplanterade lungorna.. Måste var väldigt intressant att lyssna på!? Vet inte om jag kommer imorrn heller, ligger fortfarande däckad..inget kul!! Men han är iaf Äntligen klar med tapeterna! Blev Toppen! Ha en bra dag, Kram Madde

2008-11-20 @ 13:05:42
Tina

4,7 km

2008-11-20 @ 20:49:31
Hanna

Trevligt med julbord! Jag älskar julbord, vi ska gå på lucia, men E får nogfölja med=) KRAM!

2008-11-21 @ 00:16:49
URL: http://svansens.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0