Skyddad??

Lever jag i en "skyddad verkstad"?? Är min familj konstig? Eller är det andras familjer som har otur med allt? Jag förstår inte. Idag hade två tjejer i klassen en redovisning om kvinnomisshandel.. Och det var såklart hemskt att höra på. Dessa två tjejer har själva blivit slagna av förre detta pojkvänner. Efter skulle vi fundera över några frågor i ämnet kvinnofridsbrott.. Då berättar den ene efter den andre om misshandel av dem själva och deras mammor som blir halvt ihjälslagna och polisen gör inte ett skit. Hur det är att både se o höra sin mamma bli slagen och inte kunna göra nått, att ingen tror en inte ens rättsväsendet i Sverige, att leva under skyddad identitet, kvinnojourhus och rättegångar.. Jag blir helt stum. Jag är uppvuxen i Krokek, Kolmården med mamma o pappa och bror, har verkligen aldrig varit med om något ens i närheten av vad de andra har som vardag eller i alla fall haft! Jag är så oerhört tacksam såklart över detta men är jag nu sämre "rustad" för världen? Är det så här? Ska det vara så här?
Var är samhället på väg? Ska mina barn ha detta som framtid? Att riskera att bli slagna av kommande pojkvänner? Det verkar ju vara vanligt om man ska ta min klass som levande exempel!!

Min mamma och pappa är och har och kommer nog alltid vara curling föräldrar men det måste ju vara bättre än tvärtom? Eller? Jag blir så himla ledsen för alla andras skull.. Önskar att de hade haft en lika fin och bra barndom som jag haft.. Skyddad från allt otäckt och konstigt.. Har heller aldrig haft en pojkvän som varit agressiv, nästan tvärtom skulle jag säga!!

Och för en del fortsätter det visst även i vuxen ålder, bråk, polisanmälningar och skitprat bakom ryggen.. Jag förstår inte gumman hur du orkar? Men du e stark, så hang in there!!! (Du vet vem jag menar!!)

Nu ska jag pussa på mina flickor och säga att jag älskar dem så det gör ont ( de sover men jag kan smyga in och viska)
och sen krypa ner hos A och spela lite play station 3.. Min "skyddade verkstad" fortsätter!!

Sov gott! Puss!

Ps. mamma och pappa, jag älskar er och är så glad att just ni födde mig!!


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0