Gillar inte femte sjukan...

Igår kväll var det hemskt.. Lilla Moa var röd som eld på hela kroppen. Först fick hon bada (rekomendationer från sjukvårdsrådgivningen) det hjälpte väl lite och hon somnade skapligt, men efter en timme vaknade hon och var galen. Det kliade o kliade. Stackars gumman. Baddade då ed alsolsprit som ska lindra klådan. Var ju bara lite på botten kvar så klart så jag sprang över till Anna o kollade om hon hade. Hon hade både alsolsprit o kylbalsam som jag fick låna! Tack! Smörjde in henne och hon somnade. men fem ggr i natt har jag varit uppe och smörjt på nya fläckar. Ganska jobbigt. men idag verkar det mycket bättre. Men det röda kommer o går stod det på nätet när jag läste. Alla barn har den här sjukan bara det att på en del barn kommer inte det röda, men så kalrt så skulle Moa få för fem..Det värsta är att det kan hålla i sig från en vecka till flera månader stod det och då blir vi galna, både Moa o jag!
Femte sjukan är alltså en av de sex barnsjukdommar som finns. De andra är tex scharlakansfeber, röda hund och tredagars feber! En annan sak som är tråkig är att Emilia säkert oxå får det och även A o jag kan få det. VILL INTE!!

En bild på lilla Moa i badet igår..
 Det här är inte så mycket om man jämför med senare på kvällen, då var det mer rött o på hela kroppen...

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0