Röd!

Idag när jag väckte Moa fick jag en chock, hon såg inte klok ut. Helt rödprickig i hela ansiktet och rödflammig på resten av kroppen. Ringde direkt 1177 (sjukvårdsrådgivningen) och de frågade en massa frågor tex om hon var svullen i ansiktet, kring mun o ögon och ja det var hon verkligen. Hon ville då att vi skulle åka till barnjourmottagningen på sjukhuset. kl var ju sex så vårdcentralen var ju inte öppen.. Vi packade in oss i bilen, Emilia fick åka till dagis och Moa o jag fortsatte vidare till stan. Kom till mottagningen precis vid skiftbytet och rond.. Alltså fick vi vänta en bra stund. Vid tio fick vi träffa överläkaren som konstaterade att Moa fått femtesjukan.. Har aldrig hört talas om det förr.. Ett virus som ger barn en massa utslag.. Så mycket konstiga saker man får lära sig.. Blev hemskickade. Nu är hon som vanligt i humöret men fortfarande röd överallt..



Sen var det dags för tandläkar besök för Emilia. Hon var jätteduktig, bortsätt från att hon inte ville sitta i stolen själv så jag fick oxå åka tandläkarstol. Alla tänder såg fina ut och vi blir kallade igen vid 6 år!

Efter det var vi på biblioteket och kollade, skulle låna böcker men jag hittade inte mitt lånekort så vi läste bara lite sen åkte vi. Planerar att åka tillbax i morgon om jag hittar kortet..


Har oxå hämtat lite saker från byggtjänst till sovrummet. I helgen börjas det!!! Tjoohooo!!

Puss!

Kommentarer
Denice

stackars Moa! hoppas värkligen att det blir bättre det såg ut att göra hemskt ut när hon bada.

jag hoppas värkligen för hennes skull att det bli bra igen =) och det bara var ngt tillfälligt men det värkar juh inte så



men tack snäla för hjälpen igen =) jag kan mkt mer nu =)

2008-10-22 @ 21:05:03

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0