NR 122!!

Jag är nr 122 på "Astrids" lista! Den 122 :e tjejen som varit inom hemtjänsten hos henne. Sen 2003, så på fem år har det varit så många hos henne, ganska dumt "kan jag tycka" att man inte på något sätt kan försöka ha samma tjejer hos sig när man blir gammal. Någon speciell att ty sig till, att känna trygghet hos. Det är en sak som jag funderat över idag. Det flesta jag besökt idag har väldigt många nya hela tiden. Det är verkligen något som jag hoppas man fixat tills jag blir gammal. Tänk dig själv att man ska bli duschad och tvättad av okända människor hela tiden, varje dag! Inte roligt alls!

Jag tror oxå att jag sett mitt första Lex Maria fall redan första dagen.. En stackars kvinna som verkligen inte mår bra hemma, hon bor med sin "överbeskyddande" dotter. Inte alls någon trevlig historia.. Fallet är visst anmält flera ggr av personalen men inget görs... Usch usch!!

Nu lagar A värsta gourmet maten
, makaroner o korv, men han gör oxå en äppelpaj till efterrätt.. Äpplen från kära farfars tomt.. Mums!!

Kramis!!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0