Bacillskräck...

Hualigen vad bacill skräck jag fått sen maginflensan.. Kan knappt hålla i nått, ta i dörrar. Måste använda jackan, vanten eller papper.. Toaletterna på skolan är inte de renaste och man vet ju aldrig vem och vad som tagit i sakerna. Som vår Ulla sa igår så har det alltid funnits baterier överallt men nu när vi läser om hygien och smittokällor osv blir man ju mer och mer betänksam.. Varje dag när jag kommer hem från skolan springer jag in och tvättar händerna och jag skojar inte att skummet från tvålen blir svart. Och då måste jag ju oxå säga att varje gång jag varit på toa tvättar jag ju mig givetvis, så fy vad äckligt. Bussen är också ensån där sak jag blir nojig över nu. Alla människor som sitter och hostar och snörvlar och kanske har haft eller har någon i familjen som har maginflensa..
Låter kanske larvigt men fyy vad jobbigt det har blivit...
Hör jag någon som är sjuk undviker jag gärna de en stund, och allt grundar sig i att jag INTE kan vara hemma från skolan... Det är något nytt varje dag och mycket praktiska övningar på omvårdnadsämnet. Missar man det får man inte ha praktik.. Hårda bud i Mellerud!!

Så alla som har eller blir lidande av detta kan jag bara be om ursäkt.. kan inte help it!!

Puss!!

Kommentarer
cajsa

usch för baciller :)

och jag förstår att du måsste hålla dig frisk så att du fixar skolan!! DU Ä SÅ DUKTIG MARIA!!!!

kram o ha en bra dag

2009-02-12 @ 09:17:39
Svansen

Jag är också livrädd för dessa bacillusker! Har inte tid att va sjuk...

Jag har faktiskt inte tänkt på sommaren än, men jag borde helt klart ta tag i det. Om jag får komma till vildmark så blir det nog så=)



Förlåt att jag är så dålig på att kommentera, men jag läser faktiskt! Så roligt att det går bra i skolan. Puss puss!!

2009-02-12 @ 23:55:36
URL: http://svansens.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0