Julgransplundring x 2!

Igår var det riktig fest.. Barnen började på dagis med dans kring granen, kraschande av pepparkakshus, och popcorn till Astrid Lindgrens Jul! Mys pys! Sedan hem en stund för att sedan ta en promenad (alla stora tjejer, de små fick åka bil) till Råsslavägen för lite mer mys och plundring.. Tina hade fixat med en kanon eftermiddag.. Tack för det vännen.. Barnen fick först mellis, sen lite lek, fiskade fiskdamm och dansade och plockade av granen. Nakna Kocken Tina med kläder på hade oxå gjort en toppen soppa med nybakat bröd! Sen lite kaffe o glass och vidare hem med två trötta men glada barn som lekt och ätit hela dagen... Kan nästan tro att det var lördag. Vi som var där var jag och barnen, Anna och hennes tre och A kom efter jobbet vilket även Johan och Fisken gjorde! Så vi var ett gäng! Mycket trevligt...

Nu är jag snart på väg till skolan igen.. Känns skönt. Dagen började med att första lektionen var inställd.. Och då skulle man tro att vi fick sovmorgon men icke sa nicke. Tjejerna var så uppspelta inför dagis att de vaknade vid sex ändå..

Senare idag hämtar herr och fru Fisk upp mig för att ta mig till en affär för att inhandla diverse saker som jag behöver till smörgåstårtan och cup:sen..

Ha en toppen dag mina vänner!!


Kommentarer
cajsa

hej maria!!!

önskar självklart dig oxå en trevlig o underbar dag!!!

stor kram från hallonet ;O

2009-01-14 @ 07:39:31

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0