Verkligen ingen lek!!

Denna termin är bara för hemsk, redan. Var ju som bekant hemma hela förra veckan så det jag missade måste ju tas igen. I ämnet Omvårdnad gick Ulla igenom i väldigt stora drag allt från blodtryck, puls, bensår, sårvård och annat inom det området. Hann knappt att skriva ner allt som sas och som dessutom har ett latinskt namn som man gärna ska kunna för att uppnå MVG! Och prov nalkas efter sportlovet. I morgon drar vi i gång med Andningen, ingen rast o ingen ro. Finns många saker som vi måste läst och gått igenom innan vi går ut på APU. Missade oxå venprovtagning och dess teori men som tur är kommer Ulla gå igenom det med oss som var borta en annan dag!

Biståndsbedömmmnings prov på måndag, kanske igentligen inte så svårt men när man inte har något att relatera till blir det plötsligt mer komplicerat, jag har aldrig behöft (tack och lov) ta emot ekonomiskt eller annat stöd från Socialen..
Har haft andra livlinor, andra människor i min närhet att ringa när det krisat!! Och de är ju såklart mina underbara föräldrar.. Vad vore jag utan dem?? Eller rättare sagt vad vore min familj utan mormor och morfar/ svärmor och svärfar??
Även bror med familj har självklart funnits där. Så skönt det känns att ha ett tryggt nätverk omkring sig..

Nu e mina ögon ganska tunga.. Kankse bara vila ögonen lite...

Puss!!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0