Alltid lär man sig något nytt!!

som idag tex.. Lärde jag mig att en del minsann kan kontrollera sina känslor, att man kan öva sig på det!? För mig helt obegripligt men för andra kanske begripligt. När jag är ledsen är jag det ordentligt och kanske gråter o skriker för att sedan bli tyst och grubla. Är jag glad märks det oxå väldigt tydligt. Blir man kär kan man väl inte håll tillbaxa det eller?? Nu blir jag inte så kär så ofta längre, har ju mitt på det torra men när man man yngre var man ju kär stup i kvarten och det gick då verkligen inte att kontrollera, man blir sprallig, fnissig kan inte koncetrera sig på något och allt bara bubblar över.. Men som sagt det kan man lära sig kontrollera. Eller inte!!!

Till något mindre konstigt. Vi tog upp båten igår, shit vad svårt det var. Det är ju ingen liten båt heller, inte världens största heller men den väger väl säkert ett par hundra kilo. Nu drog vi inte upp den för hand men bilen verkade inte heller tycka att det var kul. Luktade bränt till tusen. Men nu är det gjort i allafall. Skönt!

Ikväll är det säng läge som gäller (kanske soffläge). Så himla trött och lite ont i halsen. Städade igår så det skulle vara klart till helgen. Har egentligen tvätttid idag men bokade om den i morse. Orkar inte!!

Etik o livsfrågor, inte ett ämne man bara flummar igenom. det är verkligen skit svårt!!

Kram, "kan jag tycka"

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0