Plugg, plugg och lite plugg!!

I morgon väntas dataprov, nämligen i Excel och datanågontinghantering! Hittills i datan känner jag att jag har koll, har ju haft MVG på båda proven men nu när det börjar blandas in en massa mattematiska formler och procent räkning osv så är Maria lost! Jag måste ha minst VG + på detta prov..  HAr oxå en stor inlämningsuppgift i VOA som ska in i morgon och just som jag trodde det var det sista innan jul så kom en uppgift till.. JAg blir galen!
Redovisade idag om dödshjälp på Etiken.. Visade oxå en film som heter "Jocke hette Sussies man", handlar om en man som krockat med bilen i 180 km i timmen och blev då totalförlamad(!!??), andas endast med hjälp av respirator och helt enkelt inte vill leva längre. Han stod ut i 6 år med det såkallade liv han hade efter olyckan. Tillsist ville han bara dö, åkte då till Schweiz och fick hjälp att dö..
Filmen var minst sagt gripande och man får sig verkligen en tankeställare, att man kanske ska vara glad och uppskatta det man har innan det är för sent!

Vill därför passa på att säga att jag e så glad att jag har så många fina personer runt mig..Tänker nämna några här men långt i från alla.. Hoppas ingen känner sig bortglömd bara för att jag kanske inte skiver just ert namn..

Mamma, Pappa, Andreas, Emilia, Moa, Magnus med fam, Mormor min fina mormor, farmor, faster, A´s alla syskon, syskonbarn och partners, mina fina vänner som finns för mig i vått o torrt (ni vet vilka ni är), klasskompisar och svärmor och svärfar och ja många många fler!! Älskar Er alihop!!!!!

Nu är tanken att jag ska plugga inför det som väntar i morgon men jag vill hellre mysa till Julkalendern med mina fina små tjejer!! Plugga får jag kanske göra sen.. Eller i natt eller i morgon. Den som lever får se.!!

Puss på er alla!!!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0