Fredag igen..

Gud så skönt med fredag.. Känner mig lite snorig så det har varit bra att vara hemma idag. Har pluggat och skrivit samtidigt har jag tvättstugan som vi visst inte haft sen januari 2003.. Hatar att dra på sig så mycket tvätt. Ser liksom inget slut på tvätthögarna. Men innan dagen är slut är förhoppningsvis högarna oxå det, annars får det vara.

I morse när jag läste Nt hade någon trevlig person skickat in en "dagens ros" till fröknarna på Junibacken.. Och den klippte vi ut och klistrade upp på ett fint papper som jag klippt som en blomma. Och mitt i frukosten kom jag på att fröknarna såklart skulle ha fredagsfika så jag slängde ihop en mjuk pepparkaka. Jag bad min stora tjej att hjälpa mamma lite och då varade hon..

E: Klart jag kan mamma, är man fem år ska man klara av att klä på sig och hjälpa sin syster, visst?
M: Ja det vore ju toppen...
E efter en stund: Mamma jag kan inte ta på mig strumpbyxorna...
E efter en stund till: Mamma varför kan du inte hjälpa mig????????
Så var det med det.. Kan ju inte lyckas varje dag..

Nu är det dags att gå och hämta raringarna och när vi kommit hem blir det Madiken. Moa önskade det i morse..

Har jag föresten sagt att M varit utan blöja sen i lördags och inte kissat på sig en enda gång.. Hon var oxå utan igår på dagis men tyvärr kissade  hon på sig precis när vi skulle gå hem. Och i morse var blöjan torr för tredje morgonen. Så duktig hon e mammas numer stora tjej!

Hoppas att det gått bra idag oxå.

Ikväll blir det lungt, lite mysmat och IDOL!!

Hörs!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0