Moa är glad nu!!

Idag var en lugn dag.. Vi var bara 14 st på lektionerna i skolan.. Vår kära Annika tycker att det börjar bli dålig närvaro på hennes lektioner och har visst svårt att sätta betyg på en del, men jag tror inte det gäller mig. Jag har bara varit borta på totalt 3 av hennes lektioner och det är på grund av VAB, eller ja en var visst för att vi bara hade en lektion den dagen och det var en fredag.. Så jag tog en Day Off då..Och då finns det personer som är borta minst varannan dag. Jag tycker det är väldigt konstigt att när man som vuxen pluggar, tar studielån och vill satsa (ialla fall vill jag det) är så nochalant och kommer när man har lust. Jag har fanimej inte lust alla mornar som kl ringer halv sex. Upp med trötta barn och skynda till dagis och till bussen och vidare till Komvux. Men jag gör det ändå.. Nu menar jag inte att jag är världens bästa men jag tänker satsa på det här nu, få en utbildning och förhoppningsvis ett jobb när jag är klar om nu Sverige är ute ur finanskrisen då..

Till varför Moa är glad.. Jo hon har fått börja på gymnastik idag.. Och hon sken som en sol när hon gick dit med ryggsäcken på ryggen innehållandes lila gymnastikkläder och vattenflaska.. Väl där sprang hon sig trött innan det ens hade börjat. Favoritgrejen var att hänga i ringarna och gunga fram o tillbax.. På slutet blev hon trött ( hon har nämligen blivit så stor nu på sistone så hon ska inte sova på dagis, inte heller ha blöja) så då blev det lite tårar men det gick över..

I morgon ska jag på utvecklingssamtal på Junibacken, alltid lika roligt.. Sen ska jag hem och bara koppla av, sätta upp barnens advenststjärnaor/stackar och bara mysa..

Fortsatt trevlig kväll på er! Kramis!

Kommentarer
Madde [Design, Foto & Mamma till Freja]

Vi är allt bra duktiga du & jag! Känner precis som du och kan inte alls förstå hur man kan vara så nonchalant. Sen blir jag vansinning när människorna inte ens kan be om ursäkt för att de är sena. Det är inte högstadiet? Men vissa verkar inte ha förstått det? Trist att det inte är skola imorrn. Hade en sak att visa er ;) Men det får vi ta på fredag. Imorgon ska vi äntligen till mamsen och bara mysa med vår underbara familj. Mormor saknar visst Freja så hon spricker! Det är ju så underbart! Ha en helt fantastisk helg nu min älskling! Messade dig nyss, hoppas du fick det! Älskar dig! / Ems!

2008-11-27 @ 22:12:53
URL: http://madelene1986.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0