Vilken natt!!

Usch vad jag är trött! En timme efter att jag somnat kom Moa med skällande hosta och jätte hög feber, fick Ventoline mot hostan o Alvedon mot febern. Sedan låg hon som en igel mot mig och flämtade och hostade. Efter ett tag fick jag nog o frågade henne om vi skulle gå in till hennes säng. Det ville hon och jag bar in henne. Det tog inte lång stund innan hon sov. Skönt tänkte jag. Sen tog det väl någon timme till så kom Emilia yrandes in och pratade om att hon inte ville ha frukost. Då var kl halv tre. Kännde på henne o hon var lika varm som Moa. Gav henne en supp (det enda som tar ner feber på henne), och då började hon hosta hon me, lät oxå som en hund. Kul kul. Gav henne Ventoline och hoppades på att hon skulle sova men icke, hon yrade vidare. Då gick jag o la mig på soffan. Somnade som en stock. Tills A gick upp vid fem, då vaknade Moa. Jippie!! Det var bara att gå o lägga sig igen inne i sjuksängen. Moa, Emilia o jag. Sov en halvtimme sen sa E: -Jag vill se på tv... Då satte sig M upp och sa: - Ja med!

Så in med dem i vardagsrummet och på med Nickelodion.. Dora! Tack för att Dora finns, båda barnen gillar henne.. Fick sova ca en timme innan M o E var sååååå hungriga. Så nu har vi ätit frukost och jag väntar på att Våra bästa år ska börja.

Hörs senare!!

Kommentarer
Tina

Hej på er det var tråkigt att läsa att ni inte mår bra. Saknade er på dagis men då förstår jag var ni håller hus. Krya på er små kompisar. Kram till dig med mamma Maria.

2008-10-14 @ 13:01:54

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0