Snart slut..

I dag har jag haft det sista provet, i vård och omsorg. provet var på hygien och lagar inom sjukvården. Måste erkänna att jag pluggat lite sämre på det här provet men jag hoppas att det gick bra. Jag svarade i alla fall på alla frågor. Hade oxå en inlämningsuppgift som vi lämnade in, det var grupparbetet. Det blev oxå bra tror jag. Kändes välskrivet.
I morgon är det sista inlämningsuppgiften innan APU n. Den börjar på måndag och jag ska vara i kolmården på hemtjänsten. Har lite fördommar om hemtjänst men jag hoppas att jag ska ändra åsikt.

Just nu sitter jag och skriver en "uppsats" om en kvinna som heter Hannah och jobbar på onkologen som sjuksköterska. Får följa en dag på jobbet med allt vad det innebär med svårt sjuka och cytostatikabehandlingar.. En hemsk berättelse som vi ska skriva egna reflektioner om och väva in etiska begrepp och koppla ihop med lagtext. Ingen lätt uppgift kan jag lova..
Ett litet utdrag på vad jag skrivit:
"Maj behöver det för att hon nu både mår dåligt fysiskt och psykiskt, kämpar på med cytostatika behandlingen för sin bröstcancer som gör att hon mår väldigt illa och kräks och man vet ju själv hur det känns när man kräks, man vill ju gärna ha någon där som hjälper en att hålla bort håret och klappa en på ryggen. Hon vill gärna att Hannah ska vara i närheten när hon mår som sämst. Hon säger att det känns tryggt att ha henne där bredvid."

Fy så hemskt..

Jag själv ska egentligen inte klaga för jag är frisk, men idag känner jag mig lite sliten och hängig. Hoppas det känns bättre i mogon..
Sov gott!!

Kommentarer
Birgitta Wicksell

Kämpa på min tappra lilla flicka.

Du är så duktig......



Puss Mams

2008-09-16 @ 08:05:12

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0