Midsommar!!

I torsdags var det en förberedande dag. Mycket att stå i dagen före dan! Midsommar är viktigt för mig. Återigen kommer barndomen in. Älskade våra traditioner. Mina föräldrar har alltid tyckt att det är viktigt. Samma saker har hänt både jul, påsk och midsommar. Man har alltid vetat. Skönt. Barn älskar rutiner.  Och jag med även som vuxen. Vill ju samtidigt föra över allt det mysiga till mina små.

Så i torsdags kom bror med familj ut till frukost med färska frallor. Vi tog på oss stövlarna och tog älskade farfars sekatör och såg. Åkte till skogen och började skörda. Blåbärsris till kransarna, björkar att dekorera altan med (som pappa alltid gjorde) samt blommor. Och i år fanns det faktiskt midsommarblommor. Lupiner, smörblommor, midsommarblomster, klöver och hundkex. Underbart.

Hem och börja binda kransar, tar sin lila tid. Band även en till älskade Harry, han måste ha likadant som sina kusifiner!!

Sen tog vi, barnen o jag bussen till stan för den vanliga handlingen. Mötte A och satte fart mot MAXI. Inte ensamma kan man säga. Men det gick förvånadsvärt bra. Barnen skötte sig.

Hann oxå med Blomsterlandet på vägen hem. Köpte lite fina blommor att plantera.

Summa sumarum, en mycket trevlig dag!!!


Skön dag!!

Kommentarer
Fruktbus - Ung Mamma Bland Våtservetter, Tvåårstrots & Graviditetshormoner!

Jasså det är du =) Blir spännande att se då i Augusti =) Hur är det btw? Fått sms:et om kalaset? Puss

2009-06-21 @ 21:21:51
URL: http://fruktbus.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0