Trädgårdsdag..

Idag har vi vekligen varit duktiga. A har klippt vår enorma syrénhäck som varit lite väl vildvuxen. Nu är den tillsnyggad. OCh blir förhoppningsvis mer tät i sommar. Jag o barnen har krattat höstens löv. Och det är en del kan man säga. Sprungit med skottkärran fram o tillbax mellan hus och avfallsstället! Mycket motion blev det.

Dagen igår tillbringades på ikea. Där fyndade vi en säng och en byrå till Emilia. Eller fyndade kanske var fel ord. Investerade är nog ett bättre. Väl hemma efter, fikabesök hos mamma o pappa, handling plus Max , var det Robinsson och montera möbler som gällde. Kändes ganska bra då jag lyckades med det mesta själv. Inte tummen mitt i handen här inte!

Sitter nu och slutför arbetet i Social Omsorg.. Känns bra att det snart är färdigt. Nu är det faktiskt "bara" ett stort grupparbete i ämnet Stroke kvar, vad jag vet. Eller just det en sak till som jag för tillfället glömt. En bok recention. Jag läser/lyssnar på "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Magdalena Graf har skrivit den. Hemsk men väldigt bra bok.

Nu måste jag serva min febriga dotter med glass. Hon sa precis att; mamma kan jag få något mumsigt? Vad frågade jag. Jag vill ha glass för det gör susen!
Och ja det kan det faktiskt göra.

Puss!!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0