Tillbax!!

Ja, en lång semester kan man verkligen säga. Hade tappat sugen ett tag men nu kanske den kommit tillbax. Jag gör ett ärligt försök och ser om det går.

Tredje o sista terminen har startat. Med inriktning sjukvård. En massa roliga föreläsningar, studiebesök och resor. Kommer garanterat bli den bästa terminen.Vi har varit på operation och kollat, vilket var mycket intressant. Fortsättningsvis ska vi till Onkologen, ambulansen, SOS, kvinnohuset, bris, Frösunda center som ligger i Stockholm och återigen till Arkö för en livräddnings aktion... Vi är en blandad klass kan man lugnt säga, allt från mig och Madde till Jenny, Kersti, Lena och en hel del Gökman, Slata, Hedija, Merschia mfl... En del kan svenska en del inte, hur i h-vete ska de klara av detta när jag kan tycka det är svårt som har svenska som modersmål.. Men jag orkar inte bry mig, säger bara lycka till.

Hade en underbart trevlig kräftskiva i lördags, vi var 16 st som åt, sjöng och umgicks. Och enligt mig var det väldigt roligt. Skrattade från början till slut!

Vår lilla älsklingsdator är död. Och har åkt på lagnig utomlands. Beräknad tid för lagning ca 1 månad!! Jag bliev galen o krävde en lånedator. Kvinnan på Media Markt köpte mitt hot och fixade en till mig. Hämtar den i helgen. Sitter nu vid Emilias dator som är från stenåldern, nöden har ingen lag!

Just det, min "lilla" flicka har börjat skólan, eller ja förskoleklass, men det är ju som skolan. Har gått sådär att lämna, lite tandagnisslande och tårar men nu verkar det gå bättre. Såå skönt. Det är ganska jobbigt för mamma att lämna en gråtande dotter varje dag. Och självklart jobbogt även för den gråtande dottern... Emilia har även börjat sjunga i en kör, så nu jäklar blir det hallelulilja för hela slanten.

Moa är för tillfället sjuk, andra veckan med hoppande feber och hosta, kan det vara den berömda svininfluensan? Nja kanske inte men det sägs ju att det är den som härjar nu fast vi inte tror det! Om det är det, så är den inte alls så farlig som det skrivs i tidningarna...

Annars vet jag inte, ska som sagt försöka hinna med bloggen bland allt annat!

På återseende alla.... Och tack för att så många saknat min blogg!!

Kramis!!!!

Kommentarer
cajsa

ohhh va roligt att höra lite från dig igen!!!

härligt att det börjar att gå bättre för pluttan i förskoleklassen ... dem ska ju bli så stora snabbt i förskolan o alla barn gillar ju inte riktigt det vilket man kan förstå!!! o lill plutt får ta o krya på sig!!!

kram o puss från cajsa som har klippt ner ALLA HALLOn så nästa år kanske det inte blir några hallon sånt som märks!!!!

2009-09-17 @ 16:54:24

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0