Host, snörvel och skallebank..

Dessa tre ord kan sammanfatta mina symtom idag. Känner mig inte helt hundra, men som vuxen 3 barns (!) mor kan man ju inte känna efter så mycket. Utan det är bara att gå upp o se glad ut.

Just nu tänder jag ljus och myser till det. Nadja och Denice spelar spel som vanligt. A och jag slåss om den bärbara datorn och barnen äter glass..

Och kors i taket så har vi faktiskt bestämt var vi ska vara på Nyår och vad vi ska äta!
Det blir Linköping som föregående år. Och vi ska äta Hasselbak pot och hot fläskfilégryta och förhoppningsvis en jätte, god sallad. Nadja, Denice och barnen gjorde förut två vita chokladkladdkakor som vi ska ta med till efterrätt. Det är ett väl beprövat recept som min kära A alltid gjorde innan jag förbjöd den. Endast tilllåtet till speciella tillfällen..

Recepet kommer här!

Malins vita kladdkaka

150 g vit blockchoklad
150 g smör/margarin
4 dl mjöl
3 dl socker
3 ägg
1 1/2 tsk bakpulver
1 1/2 tsk vaniljsocker

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Vispa ägg och socker vit och pösigt. Smält smöret, ta bort kastrullen från plattan och lägg i den vita chokladen, rör tills det blir blandat. Blanda mjöl, bakpulver o vaniljsocker i en plastpåse och skaka. Rör ner det och chokladsmöret i äggsmeten och blanda. Smörj o bröa en form med löstagbar kant. Häll i smeten och in i ugnen ca 7-10 min. Ta ut kakan fast den inte ser färdig ut. Förvara i kylen tills dagen efter.


Den är så ljuvlig att man bara inte kan sluta äta. På sommaren brukar vi ha färska jordgubbar till!!

Kram på er!!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Vill bu bli ihågkommen?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0